Stavíme weby
Záměrně jsme rozdělili sekci Webové stránky a E-shop, protože se jedná o dvě různé “disciplíny”. Webové stránky, které mají e-commerce řadíme pod e-shopy, protože mají svá specifika.
Nicméně, i tak webové stránky považujeme za PRODEJNÍ KANÁL. Web musí vydělávat a přestože konverze (kontakt, rezervace, atd) jsou hůře měřitelné než prodej produktů přes e-shop, obrat může udělat mnohem větší než e-shop. Záleží jen na tom, čím se firma zabývá.
Dobrým webem musíte začít ještě předtím, než spustíte jakékoliv jiné marketingové aktivity. Ve chvíli, kdy spustíte kampaň, která má přivést lidi na web, pak si musíte být jisti, že web dokáže prodat! Tohle si opravdu zafixujte a něž spustit kampaň, která nepřinese ovoce, raději ji vůbec nedělejte.
Většinu webů stavíme na WordPressu, na webhostingu zadavatele, aby byli naši klienti zcela nezávislí.
15 let zkušeností
přes 300 webů
řešení na míru
kvalitní práce
responzní design
Stále se u nás něco děje…
Webové stránky pro ASAP Rent car, s.r.o.
Autopůjčovna ASAP Rent car, s.r.o. je na trhu již od roku 2006 a my jsme hrdí, že jsme mohli být u jejího zrodu a po celou dobu máme důvěru společnosti v celé oblasti marketingu. Jednou za čas je třeba web nejen spravovat, ale také inovovat. To přesně se stalo nyní....
Webové stránky a marketingová strategie pro Sofesto.cz
Společnost SOFESTO s.r.o. je na trhu sice až od roku 2023, ALE protože vznikla oddělením od společnosti B-land, má za sebou již přes 20 let zkušeností. Hlavní činností je instalace domácích spotřebičů. Kromě instalací pro domácnosti, spolupracuje i s Mall.cz, Global...
Webové stránky pro autopůjčovnu
Autopůjčovna ASAP Rent car, s.r.o. je na trhu již od roku 2006 a my jsme hrdí, že jsme mohli být u jejího zrodu a po celou dobu máme důvěru společnosti v celé oblasti marketingu. Jednou za čas je třeba web nejen spravovat, ale také inovovat. To přesně se stalo nyní....
E-shop luckyswim.cz + SEO!
Když nás oslovila společnost Lucky Swim s tím, že by chtěli nový e-shop na Upgates, SEO a další online aktivity, připadali jsme si jako v pohádce. Tolik barev, kvalitní ČESKÝ produkt, skvělý brand a nadšení na jednom místě = markeťákův sen. Vytvořili jsme pro klienta...
Kompletní online marketing pro SVP solar!
Opět jedna z velkých výzev. E-shop www.solar-eshop.cz na Shopiu ve dvou jazycích a měnách, kterému zajišťujeme již od roku 2014 kompletní marketingové aktivity. To máte: SEO, PPC, srovnávače, e-mailing, správu e-shopu... Kontinuální práce, která nikdy nekončí a přitom...
Webové stránky pro Lukáše Neckáře
Lukáš Neckář je hvězda barevného světa ColorSushi, který má vlastní pořad v televizi, dělá konzultanta pro významné restaurace a jistě jste ho zaznamenali i v médiích. Připravit pro něj jednoduchou webovou vizitku pro nás bylo radostí.
Často kladené otázky
Připravili jsme pro Vás otázky, které nám zákazníci pokládají nejčastěji. Neváhejte se nás ale zeptat klidně znovu nebo na cokoliv jiného.
Více Vám napoví také reference vybraných zákazníků. Další reference Vám rádi dodáme později.
Potřebujeme vůbec webové stránky nebo ne?
Pokud máte večerku nebo nějaký malý lokální obchůdek kam chodí pouze místní, s nejvyšší pravděpodobností se bez nich obejdete. Stejně tak, pokud poskytujete lokální službu, už nyní tak tak zvládáte zakázky a nemáte potenciál růstu. Klidně internet můžete ignorovat. Poskytujete-li ale služby (řemesla, poradenství, atraktivní služby, zásilkový prodej, atd), rozhodně o nich uvažujte. Zároveň ale přemýšlejte i způsobu, jak na ně dostanete své současné a budoucí zákazníky.
Stačí udělat jen web a přijdou zákazníci?
NE. Bohužel ne. Proto se nevyplatí vzít nejlevnější nabídku, protože sice budete mít webovou prezentaci, ale nikdy ji nikdo nedohledá. To co ušetříte na tvorbě webu, budete muset utratit (a mnohem více) do reklamy, která na Váš web přivede zákazníky. Původně jsme se věnovali hlavně SEO (tedy optimalizaci pro vyhledávače), ale protože základem SEO je kvalitně udělaný web, který splňuje všechny technické a UX parametry, pustili jsme se i do tvorby webů. Na trhu je bohužel stále mnoho firem, které postaví web, který není připravený uspět a je jen pouhou pasivní vizitkou.
Co by měl správně web obsahovat?
Co je to redakční systém?
Redakční systém je v podstatě místo, kde můžete upravovat texty. Nemusíte se toho bát, pokud jste běžný uživatel, který dokáže napsat text a uložit ho, redakční systém zvládnete. Navíc u většiny firem dostanete manuál, který Vám pomůže. Jednou z nejrozšířenějích platforem je dnes WordPress, který doporučujeme i my. Některé firmy volí ale třeba Drupal, Yoomla nebo Wix (ten nedoporučujeme).
Co je to doména a jak ji vybrat?
Co je to webhosting?
Webhosting je místo, kde je umístěn Váš web. Webové stránky se musí nejdříve někam nahrát, nastavit databáze, atd. Také díky webhostingu můžete získat e-mailovou adresu, která nese název vaší domény. Působí profesionálněji, když využíváte email: novak@kola-novak.cz než novak.kola@seznam.cz . U malých webů se dá využít webhosting zdarma, ale nevýhodou je, že většinou neposkytuje žádné garance a ani technickou podporu. U malých webů se ceny za webhosting pohybují již od 250,- Kč za rok, u větších pak v řádu stokorun až tisíců. Z nejlepších free hostingů je dnes pravděpodobně Webnode, ale má bohužel řadu omezení a pokud to myslíte s podnikáním vážně, doporučujeme jít rovnou cestou WordPress.
Co tedy potřebujete, když chcete webové stránky?
Nejdříve se zamyslete, co všechno na nich chcete mít. Web by měl být rozdělen do přehledných kategorií a ty by měly mít podkategorie. Najdete-li si čas psát novinky, určitě na ně myslete. Projděte si pár webů konkurence a čerpejte inspiraci. Můžete nechat grafický návrh přímo na grafikovi nebo i navrhnout svoji představu. Levná studia po Vás budou chtít fotografie, profesionálnější vyhledají vhodné fotky z fotobank. Je dobré mít přímo na hlavní straně (home page) kontakt. Máte-li sociální sítě (Facebook, IG, Twitter…), určitě je nechte propojit s webem. Zvažte případně, že byste si udělali přímo firemní stránky na těchto sítích. Nebo alespoň na Facebooku (viz níže), který v ČR dominuje. Rozhodně ale trvejte na vložení kódu Google Analytics (viz níže).
Co by měl web obsahovat, než ho převezmeme?
Zkontrolujte redakční systém, jestli mu rozumíte a funguje ukládání informací, obrázků, odkazů, atd. Ověřte, zda máte plná práva, jestli je umístěn na Vašem webhostingu a máte k němu přístup. Doména by měla být také vedena na vás. Web by měl mít možnost pojmenovávat stránky podle témat a nejen „kategorie5, 6, atd“.
Ověřte, že máte funkční google analytics a případně propojení na sociální sítě. Nezapomeňte také na cookies lištu a další legislativní požadavky.
Jak moc jsou důležité texty?
VELMI. Dejte si záležet na textech nebo si je nechte upravit od copywritera. Texty musí být upraveny pro zákazníky. Pokud budou kvalitní, ocení je i vyhledávače.
Proč se tak moc liší ceny za SEO (optimalizaci pro vyhledávače) od různých společností?
Dalším důležitým faktorem je kvalita. Vyberte firmu, která nedělá černé SEO praktiky, vyhnete se tak problému. Viz článek o penalizacích.
Facebook ano nebo ne?
K čemu je kód Google analytics a jak ho získáte?
Co si myslíte o open source systémech: WordPress, Drupal, Joomla, atd?
Důvod, proč některé společnosti trvají na vlastním redakčním systému a webhostingu u dodavatele, je jediný. Vědí, že pokud bude chtít klient odejít, „nedovolí“ mu to. Klient se tak stává nezávislý na webmasterech, kteří když vytvoří svůj redakční systém drží v ruce kód, který nechtějí dát z ruky a hlavně se v něm málokdo vyzná, proto u nich klient zůstává a platí jejich služby.
• Klient si může sám přidávat stránky, které chce. Upravovat i menu a přidávat nové funkce.
• V redakčním systému je volně k dispozici velké množství doplňkových služeb zdarma, které pomohou se SEO, jazykovými mutacemi, obrázky,…
• Cca 75% webů na světě stojí na otevřených redakčních systémech (WordPress, Drupal, Joomla, atd), protože jsou jednoduché, levné a mají výbornou technickou podporu. Na otevřeném systému má webové stránky např. i TV Prima nebo v USA Bílý dům, Ve Švýcarsku CERN, Fifa a mnoho velkých firem.
• Nepřeberné množství funkcí, které můžete využívat zdarma a které drží krok s potřebami trhu. Menší firma, která vytvoří redakční systém, není schopna tento krok držet a weby tak stárnou. Dřív se udávalo, že web stačí změnit jednou za 5 let, tato doba se nedávno zkrátila na 2 roky a top světoví SEO konzultanti dnes začínají hovořit o 1 roce. Tohle nikdo za přijatelnou cenu nenabídne. V OSS to není problém.
• Velké webhostingové společnosti,např. Active24, otevřené redakční systémy respektují na tolik, že nabízí v rámci hostingu instalaci jedním kliknutím a podporu.
Jak analyzujete návštěvnost?
Nejvíce používáme Google Analytics a Google console. Jsou to nástroje spolehlivé a uživatelsky přívětivé. Získáte díky nim zajímavá data:
Analýza chování návštěvníků
- Zdroje návštěvnosti.
- Nastavení a vyhodnocování cílů webu.
- Loajalita návštěvníků.
- Konverzní poměr.
Efektivita reklamních kampaní
- Rozeznávání různých kampaní.
- Reklamní kampaně PPC.
- Vyhodnocování návratnosti kampaní.
Segmentace uživatelů
- Kteří návštěvníci jsou pro nás zajímaví.
- Porovnávání různých skupin návštěvníků.