Řízení změny
Říká se, že „změna je život“ a někdy také, že „jediná konstanta je změna“. Tak jako tak, žijeme v době, kdy jsme neustále konfrontováni se změnami. V technologiích, ve společnosti, v práci, ale i jinde. Důležité je umět se se změnou vypořádat, najít si v ní to své. A ještě důležitější je umět případnou změnu řídit, provést svůj tým, svou společnost, změnou tak, aby byla opravdu pozitivním stimulem pro další fungování.
Často se hovoří o řízení změny, tedy zajištění, že je změna realizována (tzv. Change Management). Velmi důležité je, ale z našeho pohledu zaměření na aktivity směřující k umožnění změny (tzv. Change Enablement).
Jaké jsou klíčové faktory úspěchu?
- Lidé musí změně rozumět (její přínos pro ně, jejich roli ve změně)
- Změna musí být dobře naplánována (i v kontextu ostatních aktivit)
- Změna musí být profesionálně řízená
Klíčové aktivity při řízení změny:
- Správná definice cílů a přínosů změny
- Detailní naplánování změny
- Komunikace, komunikace, komunikace
- Profesionální řízení
- Vyhodnocení výsledků a případné zadání po další změnu
Naše služby:
- Analýza situace
- Plánování a řízení změny
- Komunikace změny
- Pomoc s definicí zadání
- Vyhodnocení a sběr zpětné vazby