Analýza a návrh digitální transformace v oblasti komunikace
a spolupráce ve společnosti
Jednou z častých chyb se kterými se u společností setkáváme, je nasazování služeb typu Microsoft Office 365 “jen” jako náhradu za původní dosluhující onpremise řešení služeb typu email (Exchange) či úložiště dokumentů/intranet (SharePoint).
Samozřejmě tuší, že nová platforma přináší mnoho nového, ale často není definováno jaké služby a jak mohou uživatelé využít, co jim přinesou, jak motivovat uživatele k jejich využívání a tak k efektivnímu přijetí a náběhu nového prostředí. V takových případech se někdy může stát, že původně “IT” projekt není schválen vedením společnosti s ohledem na náklady či rizika, protože tyto nejsou správně vyáženy očekávanými přínosy z pohledu organizace a uživatelů. Potenciál digitální transformace tak zůstává nevyužít.
Pro správné rozhodnutí o tom zda, proč, kdy a jakým způsobem nasadit v organizaci nové prostředí pro komunikaci a spolupráci (Microsoft Office 365), včetně základního ekonomického zhodnocení a plánu digitální transformace, nabízíme službu “Analýza a návrh digitální transformace v oblasti komunikace a spolupráce ve společnosti”.
Tato služba vám může pomoci buď nerealizoval větší investici bez reálného přínosu, nebo naopak ještě více podpořit návratnost budoucí investice do digitální transformace v oblasti komunikace a spolupráce (třeba na platformě Office 365).
Přínosy služby, co pro vás uděláme:
- Získáte mapu klíčových agend v oblasti komunikaci a spolupráce, které mají přínos pro vaší organizaci, včetně vazeb mezi týmy/odděleními/částmi organizace (prostě kdo, co, s kým a jak komunikuje a spolupracuje)
- Navrhneme způsoby jak tuto komunikaci a spolupráci podpořit novými nástroji, které přinesou rychlejší a efektivnější výměnu informací a nové možnosti pro uživatele (zde ukážeme konkrétní přínosy v konkrétních scénářích)
- Definujeme scénáře použití nového prostředí včetně přínosů – pro efektivnější případné nasazení a adopci uživateli.
- Navrhneme optimální způsob zavedení nového prostředí do vaší organizace včeně základního projektového plánu.
- Provedeme orientační kalkulaci nákladů a to jak vstupních, tak provozních.
- Připravíme výstup ve formě detailní zprávy, včetně stručné souhrnného zhodnocení pro vedení společnosti (podklad pro rozhodnutí o investici)
Jak postupujeme?
- Od vedení/zadavatele získáme klíčové vstupy/zadání projektu, ověříme cíle společnosti
- Na základě organizační struktury a diskuzí se sponzorem/vedoucím projektu identifikujeme vhodné osoby pro individuální (či skupinové) rozhovory.
- Realizujeme individuální (nebo v menších skupinkách) pohovory s cílem získat informaci o aktuální formě spolupráce/komunikace, potenciálních problémech a potřebách. Během nich nové prostředí nepředstavujeme, nicméně stažíme se účastníky motivovat pro další spolupráci na případném projektu v roli klíčových uživatelů (ambasadorů).
- Získáné informace pracujeme a připravíme návrh scénářů, včetně ukázkové prostředí.
- Formou interaktivního workshopu ověřujeme navržené scénáře a jejich možné řešení v rámci vybrané skupiny uživatelů z pohovorů a vedení společnosti (společně).
Na základě zpětné vazby dopracováváme výstupní zprávu ve struktuře:
- Východiska projektu
- Klíčové poznatky v oblasti komunikace a spolupráce v rámci organizace
- Identifikované scénáře pro zlepšení, jejich řešení a přínosy
- Návrh postupu zavedení nové platformy do společnosti (základní projektový plán)
- Orientační kalkulace nákladů
- Navrhované další kroky
- Souhrn pro vedení
Cíle, Doba realizace a cena
Naším cílem je:
- Poskytnout vám podklad pro rozhodnutí o případné investici do nového prostředí na základě kvalifikovaných (a nezaujatých) vstupů
- Pro případ následného projektu zavedení (ať již realizovaného s námi či nikoliv) vám poskytnout jasnou cestu a podklady pro jeho efektivní zvládnutí, včetně adopce nového prostředí uživateli (na základě definovaných scénářů)
Doba realizace a cena :
- V závislosti na rozsahu společnosti a s ohledem na možnosti plánování pohovorů/workshopu je doba realizace této služby cca 1-2 měsíce od zahájení.
- Určujeme individuálně na základ rozsahu (velikost organizace), nicméně pohybujeme se většinou v rozsahu cca 35.000 až 135.000 Kč bez DPH.